Vistas de página en total

miércoles, 3 de octubre de 2012

Haur Hezkuntzaren egunerokoa

Ondokoak aztertzea proposatzen ditugu:
1.   Zeintzuk dira Haur Hezkuntzako ikasgaiak?
Autonomia pertsonala: norberaren ezaguera
Adierazpena eta komunikazioa: musika, plastika, gorputza...lantzen dute
Inguruaren ezaguera: mugimendua, psikomotrizitatea, … lantzen dute.
2.   Zertan gauzatzen da ikastetxeen autonomia pedagogikoak? Zer esan nahi du halakoak? (8. ,9., 10. Eta 11. Artikuluak)

Zentroak dituzten askatasunak bere programak betetzeko.
Curriculuma: etapa horretarako ezarritako helburuen, gai­tasunen, edukien, ebaluazio-irizpideen eta orientabide metodologikoen multzoa  da. Erlijio bakoitzeko agintarien egitekoa izango da Erlijioa irakasgaiko konfesio-aukeretako curriculumak zehaztea.


Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua: Ikastetxeak egindako hezkuntza aukera eta hark ezarritako jardunbide-ildo nagusiak jasotzen dituen proposamen agiria. Hau da, zentroaren bizitza zuzentzen duen tresna.

Ikastetxearen Hizkuntza Proiektua: Hizkuntzak irakasteari eta erabiltzeari loturiko alderdi guztien plangintza, ikastetxe bakoitzak bere esparruan gauzatzeko egiten duena. Hau da, ikastetxe bakoitzaren errealitate soziolinguistikotik abiatuta eta hizkuntzaren trataera bateratuan oinarrituta.

Ikastetxearen Curriculum Proiek­tua:  curriculum proiektua ikastetxeetara bideratutako proiektua da, non ikastetxearen beharrak eta egoerak aztertuz proiektu desberdin bat lor daiteke.



3.   Eranskinean, 36. orrialdetik aurrera, esku-hartze pedagogikoak segitu beharreko printzipio metodologikoak azaltzen dira. Laburpena egin.


·         Haurren parte-hartze aktiboaren alde egiten duen Haur Eskolan askotariko kultura-adierazpenak azalera­tzen dira.

·         Metodologian adierazten da hezkuntza-jardueraren berri ematen duen eta jarduera hori ze Irakasle-taldeak erabaki beharko du nola heldu ira­kaste- eta ikaste-prozesuan esku hartzen duten aldagaiei hazten duen erabaki multzoa.

·         Irakaskuntza-prozesua ikasle bakoitzaren behar pertso­naletara egokitzeko aukera eman behar dute.

·         Gizabanakoak ezagutu nahi duen erre­alitatera hurbiltzeko prozesu globala da, eta prozesuak emaitza onak izango ditu, aukera ematen badu ezartzen diren harremanak eta eratzen diren esanahiak zabalak eta dibertsifikatuak izan daitezen.

·         Ikaskuntza-egoeretan haurren interesek izan behar dute abiapuntu.

·         Hezitzaile-taldeak ikasleen interesekin eta beharrekin bat egingo duten ikaskuntza-egoerak proposatu beharko ditu.

·         Labur esanda, Haur Eskolan esperientziak elkarrekin trukatzen dira, bizi eta gozatu egiten da, ikasi eta ulertu egiten dira, baldin, haiek, betiere, haurrentzat zentzua eta esanahia badute.

·         Haur Hezkuntzan, ekin­tza da garapen- eta ikaskuntza-prozesuaren ardatza eta eragile nagusia.

·         Eskola-giroa: ongizate-, afektu- eta estimulu-ere­mua familia izaten da atxikimendu-lotura egoki­ak bermatzen dituena.

·         Hezitzaile-taldeak kontuan izan beharko du talde- jardueretako denbora eta banakako jardueretako denbora txandakatu egin behar direla.

·         Haur Hezkuntzako ikastetxeak haurrari garapene­rako esperientzia-iturri ezin aberatsagoa ematen dio.

·         Plangin­tza didaktikoak kontuan hartu beharko du, era berean, ikasleen aniztasunaren trataera, guztiek beren gaitasu­nak ahalik eta gehien garatzeko aukera izan dezaten.

·         Haurren garapenari buruzko datu kualitatiboak eta adierazgarriak eman behar ditu. Oro­bat, esku-hartze didaktikoa egokitzeko aukera eman behar digu.

·         Ebaluatzeko teknika egokiena haurraren behaketa zuzena eta sistematikoa da.



No hay comentarios:

Publicar un comentario